znak z logo Młodszy Brat
logo Młodszy Brat w kolorze. Znak składa się z błękitnego, granatowego i czerwonego paska pod kątem 45 stopni, wszystkie zakończone u góry czarną kulką i napisem Błodszy Brat Rodzinna Koordynacja Opieki Geriatrycznej
biała ikona słuchawki telefonicznej znak z logo Młodszy Brat
biała ikona słuchawki telefonicznej

napisz

biała ikona słuchawki telefonicznej

zadzwoń

granatowe tło menu

T: +48 504 169 582 M: info@mlodszybrat.pl

Więcej
logo Młodszy Brat w kolorze. Znak składa się z błękitnego, granatowego i czerwonego paska pod kątem 45 stopni, wszystkie zakończone u góry czarną kulką i napisem Błodszy Brat Rodzinna Koordynacja Opieki Geriatrycznej

Często zadawane pytania


Kim jest rodzinny koordynator opieki geriatrycznej?

Usługa ta opracowana została w połowie lat 70. w Stanach Zjednoczonych, gdzie znana jest jako "geriatric care management" -  czyli zarządzanie opieką geriatryczną. Według definicji amerykańskiego Narodowego Instytutu Starzenia Się (National Institute of Aging) koordynator to "zawodowy krewny" ("professional relative").

Kładziemy nacisk na to, że pracujemy z rodziną podopiecznych, wykonujemy czynności, których zapracowana lub mieszkająca daleko rodzina nie może dobrze wykonywać we własnym zakresie. Rodzinny koordynator ma na celu dobro podopiecznych, nie pracuje dla dla firm medycznych, farmaceutycznych czy ubezpieczeniowych.

Czy koordynator jest lekarzem-geriatrą?

Nie. Zadaniem koordynatora jest planować i nadzorować opiekę lekarską. Nigdy nie wyręczamy specjalistów.

Czy koordynator jest równocześnie opiekunem medycznym?

Nie. Ale koordynator pomaga znaleźć podopiecznemu odpowiednią pomoc, w tym opiekuna medycznego. I nadzoruje jego pracę.

Jak przebiega zatrudnienie koordynatora?

Zaczynamy od bezpłatnej konsultacji telefonicznej. Jeśli się porozumiemy, proponujemy zawarcie trójstronnej umowy na okres próbny. Stronami są: koordynator, osoba bliska, czyli nasz klient oraz podopieczny, czyli osoba starsza. Istnieje też możliwość zawarcia umowy tylko pomiędzy podopiecznym i koordynatorem.

Po okresie próbnym proponujemy zawarcie odnawialnej umowy na rok. By móc świadczyć nasze usługi, niezbędne jest udzielenie odpowiedniego pełnomocnictwa przez podopiecznego.

Jak wygląda bieżąca współpraca?

Nasza usługa jest abonamentowa. Na początku współpracy pobieramy depozyt w wysokości jednej miesięcznej stawki abonamentu. W podstawowym pakiecie miesięcznie świadczymy na rzecz podopiecznego 16,5 godziny naszej pracy: spotkań domowych, wizyt lekarskich, konsultacji telefonicznych - wszystko to na podstawie opracowanego przez nas na początku współpracy planu opieki.

Planowi opieki towarzyszy fundusz opieki, z którego rozliczamy się co miesiąc. Prowadzimy bieżący monitoring i piszemy okresowe sprawozdania. Dodatkowe godziny naszej pracy, np. związane z sytuacjami kryzysowymi, są rozliczanie osobno.

Kto ponosi odpowiedzialność za działania medyczne i opiekuńcze?

Decyzje wpływające na stan naszych podopiecznych podejmują tylko oni sami, ich bliscy i lekarze. Naszym zadaniem jest dostarczenie zarówno lekarzom, jak i podopiecznym i ich bliskim informacji, które pomogą w podjęciu odpowiedniej decyzji.

Jak zarządzacie danymi osobowymi i danymi medycznymi podopiecznych?

Nasze wewnętrzne procedury, umowy i kodeks postępowania są zgodne z obowiązującym prawem w zakresie ochrony danych osobowych i informacji medycznej. Naszą misją jest całościowa opieka nad podopiecznymi i reprezentowanie ich interesu względem świadczeniodawców i usługodawców w systemie opieki zdrowotnej.